„Италианката в Алжир“ на Старозагорската опера идва в Пловдив
Държавна опера-Стара Загора гостува с „Италианката в Алжир“ в Пловдив на 22 март от 19.00 часа в Дома на културата „Борис Христов“.
В най-новата постановка на росиниевия шедьовър пловдивчани ще се срещнат със забавното и оригинално пресъздаване на вечните теми за любовта и оспорваната свобода на жената и нейното право на избор.
Действието е пренесено в първите десетилетия на 20-ти век – времето на новите технологични и модни открития, които навлизат в света на Ориента. Впечатляващите сценични решения на спектакъла на италианската художничка-сценограф Мартина Сеня и костюмите на Мария Пупучевска, както и уникалните хрумвания и артистични подходи на режисьорката Урсула Хорнер, обещават едно незабравимо преживяване за българската публика с героите на класическата опера-буфа на неподражаемия майстор на комедията Росини.
Предстои много смях, веселие и истинска наслада от виртуозните изпълнения на солистите – изпълнители на главните роли Петя Петрова, Родриго Тросино /Италия/, Валери Турманов, Ивайло Джуров, Емилия Иванова, Тереза Бракалова, Едуин Кей и др., хора и оркестъра на Старозагорската опера под диригентството на главния диригент Ивайло Кринчев.
„Елате да гледате „Италианката в Алжир“, защото ние сме по-забавни от всички оперети заедно“ – така покани своите зрители режисьорът на спектакъла Урсула Хорнер. „При мен няма статично стоене и пеене на сцената. Постановката следва темпа на времето, в което сме, а в това време в една секунда има няколко кадъра.
21 век е и ние сме бързи, шарени, весели.“ – казва Урсула Хорнер. „Нашият основен режисьор е Росини. Аз мога да измислям мизансцени, но те трябва задължително да имат връзка с гениалната му музика. Той води, най-важен е неговият темпоритъм. Музиката за мен е най-големият режисьор на постановката“ – категорична е Урсула Хорнер.
“Урсула увлича на сцената всички ни с енергията, която блика от нея“ – казва диригентът на постановката и главен диригент на Държавна опера-Стара Загора Ивайло Кринчев.
За музиката на „Италианката в Алжир“ той добавя: „От гледна точка на съвременния изказ, музиката на това произведение е абсолютно „комерсиална“ и сигурно това е причината за огромния и успех на нейната премиера. Това е ансамблово заглавие – нужна е перфектна спойка между музика, пеене и действие. Не се поставя често, защото трудно се намират подходящите гласове. Росини във всяка нова продукция се създава наново. В тази постановка целта ни е да изсвирим 100% от нотите, които е написал, а това са много, много ноти, повярвайте ми“ –споделя Ивайло Кринчев. И добавя, че за всеки певец е изключително хигиенично да пее Росини и Доницети, за да запази гласа си по-дълго.
Идеята за реализацията на „Италианката в Алжир“ е на директора на Държавна опера-Стара Загора Огнян Драганов.
информация и снимки: Държавна Опера “Стара Загора”